Kool kriisis. Mida teha, et lastel, lapsevanematel ja õpetajatel paremini läheks Jesper Juul
"Kool kriisis. Mida teha, et lastel, lapsevanematel ja õpetajatel paremini läheks"

2014
135 lk

"Me teeme kooli raskemaks, kui see olema peaks. Tänast koolisüsteemi iseloomustab üha suurenev surve ja tulemustele orienteeritus. Aine sisu tõeline mõistmine, pädevuste omandamine ja inimlikud suhted jäävad üha enam tagaplaanile. Jesper Juul ütleb, et koolides toimub buliimiline õppimine - kiiresti millegi sisse ahmimine, et see siis kohe välja oksendada ning pärast eksamit unustada.

 

21. sajandi kool ei peaks olema koht, kus lastelt võetakse ära nende loomulik õppimisrõõm. Igal lapsevanemal ja õpetajal tuleks kiiresti hakata teadvustama, kui tohutult suur on õpetajate tegelik mõju meie lastele. Veedab ju laps õpetajate mõjusfääris väga olulise osa ärkvelolekuajast. Kas õpetaja kaitseb last selle surve eest? Kui me saadame lapse kooli, siis kuhu me ta saadame? Kas ta tunneb ennast seal füüsiliselt turvaliselt? Emotsionaalselt turvaliselt?

 

Õpetaja ja lapse vahel tekib alati väga oluline suhe - selleks, et õppida, peab laps õpetajat usaldama. Nii kujuneb õpetajast ka sotsiaalse suhtlemise mudel ja eeskuju. Seega on oluline hakata suhtlemist ja emotsionaalse keskkonna loomist koolis üha enam tähtsustama."

 

Pedagoogiharidusega pereterapeut Jesper Juul annab käesolevas raamatus ülevaate sellest, mis on koolis tähtis, vastates muu hulgas ka olulistele küsimusele: 

  • Millised on meie kasvatuslikud eesmärgid
  • Mille eest vastutab õpetaja, mille eest laps ja mille eest lapsevanem
  • Milline on üks hea pedagoog
  • Milles avaldub õpetaja suhtluspädevus
  • Mida lapsed vajavad
  • Kas kodutöödest on rohkem kasu või kahju

 


Läbi müüdud!

Kirjastuse Väike Vanker teiste raamatute tellimiseks kliki siia http://www.print.ee/telli/




Sisukord pdf formaadis
Tagasi